Emotional Intelligence
“Inteligencja Emocjonalna – zarządzanie emocjami”
Wstęp
Program szkolenia został stworzony by pomóc Uczestnikom w zwiększaniu efektywności i satysfakcji zawodowej oraz tworzeniu coraz większej wartości w ich pracy w dzisiejszym pełnym stresu świecie biznesu. Program ten opiera się na pracy psychologów Daniela Golemana, Richarda Boyatzisa oraz Petera Saloveya i powstał na bazie ich wskazówek.
Cel szkolenia
Zwrócenie uwagi na rolę i znaczenie kompetencji emocjonalnych jako źródle naszej siły i podstawy do wychodzenia z kryzysowych sytuacji.
Korzyści
Uczestnicy szkolenia nabywają szereg praktycznych umiejętności:
- Monitorowania poziomu własnych emocji
- Optymalnego wykorzystywania informacji o emocjach innych i otoczenia
- Kontrolowania i przekształcania energii płynącej z emocji w założonym przez siebie kierunku
- Umiejętności rozpoznawania wczesnych sygnałów ostrzegawczych przy zbliżających się znakach wybuchu emocjonalnego
- Zarządzania konfliktami
- Wywierania wpływu na emocje innych
Zawartość
W trakcie szkolenia realizowany jest program nabywania wiedzy i umiejętności w czterech obszarach kompetencji osobistych:
Samoświadomości – osoby posiadające tę kompetencję są świadome własnych emocji, posiadają dużą wiedzę na temat swoich mocnych i słabych stron i są otwarte na informację zwrotną.
Samokontroli – osoby pokazujące tę kompetencję kontrolują nastroje i impulsy emocjonalne, wiedzą, jakie rzeczy wyprowadzają je z równowagi oraz potrafią zmieniać strategię działania pod wpływem sytuacji.
Świadomość społeczna – osoby pokazujące tą kompetencję adekwatnie oceniają to co mówią do nich inni poprzez słowa, język ciała lub specyficzne wyrażenia. Wyczuwają, co czują inni i wiedzą co zrobić w danej chwili. Rozumieją też różne punkty widzenia.
Umiejętności społeczne: osoby pokazujące tę kompetencję pracują z innymi ludźmi tworząc wzajemne korzystne rozwiązania. Są bardzo dobrymi członkami zespołów i potrafią rozwiązywać konflikty. Potrafią umiejętnie popchnąć ludzi w założonym przez siebie kierunku.
Wzmocnienie kompetencji w tych obszarach jest kluczem do uczenia się nowych, bardziej skutecznych zachowań i eliminowania tych, które Nas ograniczają. Daje to możliwość osiągania trudnych celów zawodowych przy zachowaniu równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym.