Personality Complex
Szkolenie „Osobowość w Zespole”
Różnice między osobami są często źródłem nieporozumień i trudności we współpracy, które mogą wpływać niekorzystnie na funkcjonowanie zespołu oraz zmniejszenie jego efektywności.
By zbudować dobrze funkcjonujący zespół w realiach pracy w korporacji warto jest wspierać indywidualizm, który nie będzie opierał się na mechanizmach egocentrycznych.
Poznając struktury osobowości, poznajemy lepiej siebie i innych. Stajemy się bardziej otwarci na odmienność, która zamiast rodzić konflikty staje się źródłem inspiracji.
Cele szkolenia
Głównym celem szkolenia jest wzmocnienie samoświadomości i zmniejszenie barier między członkami zespołu wypływających z różnic w strukturach osobowości.
Szkolenie zapoznaje uczestników ze strukturami osobowości, ich silnymi jak i słabymi stronami. Pozwala szerzej patrzeć na zachowania kolegów i koleżanek w pracy w oparciu o wiedzę potrzebną do postawienia ‘konstruktywnych’ granic między ludźmi.
Podczas szkolenia uczestnicy mają szansę wykorzystania nabytej wiedzy o sobie i o innych w praktyce, trenując odpowiednie sposoby komunikowania się, pracy, postrzegania i doświadczania świata między osobami charakteryzującymi się różnymi strukturami osobowości
Szkolenie adresowane jest do:
- osób kierujących zespołami oraz
- zespołów
Korzyści płynące z uczestnictwa w szkoleniu:
- Poznanie siebie – podczas szkolenia uczestnicy poznają lepiej siebie w odniesieniu do istniejących różnic indywidualnych. Poprzez uczenie się o innych uczą się o sobie. Szkolenie wzmacnia poczucie pewności siebie poprzez wyposażenie uczestników w umiejętności niezbędne do rozumienia relacji panujących w osobowościowo zróżnicowanym środowisku pracy;
- Przełamywanie barier – Szkolenie odkrywa przed uczestnikami różnice indywidualne, które bezpośrednio wpływają na doświadczanie i ocenianie otoczenia. Różnice w postrzeganiu rzeczywistości często bywają źródłem konfliktów interpersonalnych. Poznanie różnic i ich zrozumienie będzie miało znaczący wpływ na przełamywanie barier między członkami zespołu. Wyeliminowanie barier wynikających z różnic prowadzi do zbudowania wzajemnego szacunku, zaufania, a tym samym pomniejszenia lęku. Ustalenie relacji opartej na wzajemnym szacunku polepszy współpracę i wydajność zespołów;
- Rozwijanie umiejętności interpersonalnych: poprzez szkolenie uczestnicy rozwijają umiejętności „międzyludzkie” tak bardzo istotne w życiu codziennym. Poprzez naukę wpływu różnic indywidualnych np. nieświadome czynniki wpływające na zachowania, uczestnicy zaczynają odnosić się do osób o innym konstrukcje osobowości w sposób wrażliwy i pełen zrozumienia;
- Rozwijanie umiejętności słuchania: aktywne słuchanie jest integralnym elementem efektywnej komunikacji. Szkolenie pomaga uczestnikom w zrozumieniu jak słuchać, czego słuchać i jak interpretować, to co się słyszy. Umiejętność słuchania wpływa na lepsze rozumienie rozmówcy;
- Budowanie porozumienia – kiedy pojawiają się problemy w komunikacji interpersonalnej, naturalnym jest wycofanie się do przeciwległego obozu i podkreślenie negatywnych cech przeciwnej jednostki/grupy. Szkolenie wspiera proces budowy wzajemnego zrozumienia, które staje się kluczowym narzędziem w radzeniu sobie w konfliktowych sytuacjach.
Ramowy program szkolenia
- Wielowymiarowe środowisko pracy
- Wielowymiarowość indywidualna a wielowymiarowość zespołu
- Osobowość człowieka a życie prywatne i zawodowe
- Klasyfikacja Typów Osobowości
- Studia przypadków – teoria a rzeczywistość
W pracy z grupą używamy metod aktywizujących (miniwykłady, ćwiczenia w zespołach, casy).
Czas trwania to 2 dni szkoleniowe 16 godzin, w zależności od potrzeb klienta.